I am Jack's wasted life.

Ce mi-e si cu Facebook Pages

Posted in Comunicare alea alea by Valentina Florea on Decembrie 5, 2009

Facebook este unul din cele mai renumite instrumente social media pentru companii, insa, daca ai incercat ca si mine sa creezi o pagina pe Facebook realizezi ca nu tot ce zboara se si mananca. La o privire mai atenta Facebook este unul din cele mai limitate aplicatii de care te vei lovi vreodata si care probabil te va determina in sfarsit sa-ti indeplinesti visul copilariei si sa iei la prastie toata fauna de porumbei care te face sa tresari noaptea, cand iti aprinzi o tigara la fereastra.

Asadar, vine managerul la tine si-ti spune ca vrea PR pe Facebook. Tu esti logic incantat ca si asa iti blinkaie chatul si tocmai castigasesi inca un vecin in Farmville. Zis si facut. Intrebi in stanga si in dreapta si decizi sa faci o pagina Facebook ca doar te intreaba daca vrei sa faci pentru companie si nu pentru tine. Te chinui pret de o ora sa ridici in picioare viitorul imperiu insa cand te intreaba de ce l-ai facut page si nu cont, habar n-ai cum sa zici ca asa ti-au zis cei care au deja. Plus ca asa ti se parea normal.

Si stai si iar intrebi de ce e normal asa si nu cont personal ca doar tu esti deja prieten cu multe companii. Intrebi expertii, dai search dupa search. Gasesti ca facebook e bun pentru PR pentru ca poti sa adaugi poze si sa starnesti discutii. Le zici multumesc expertilor si le lasi un comentariu in care le spui sa redenumeasca sectiunea „Great advice for using Facebook pages” in „Great Advice for blind and retarded”.

Si atunci de ce alegi sa faci o pagina si nu un cont personal? E foarte simplu si acum ca v-am zis asta ma gandesc ca as putea sa reintitulez articolul drept „Cel mai mare social media expert ofera cele mai utile sfaturi de PR prin Facebook Pages.”:

– Organizatiile nu au dreptul sa deschida conturi personale pe facebook. Scrie negru pe alb in termeni si conditii. Facebook isi rezerva dreptul de a-ti inchide contul imediat cum il descopera. Deci nu ai voie.

– Google pune valoare pe facebook pages si nu pe profiles in momentul cautarii. Asadar cand cineva cauta compania ta, prima oara ii va aparea pagina cea mai traficata, nu profilul sau alte conturi adiacente.

– Paginile Facebook au fani. Conturile personale au prieteni. Poti sa devii VIP adica sa ai link de utilizator preferential numai dupa ce ai 25 de fani.

– La cautare pe Facebook, contul apare:  Persoane – Curtea Veche Publishing. Un nume ciudat pentru o persoana, nu credeti? Paginile business nu apar.

In rest ai optiuni ca: administrarea reclamelor, a recenziilor la produsul tau, si bineinteles zona de discutii. Sa nu uitam ca si paginile facebook sunt legate de un cont.

Acum ca am stabilit principalele diferente intre cont si pagina, sa revenim la faptul ca Facebook Pages este una din cele mai limitate aplicatii sau mai bine spus don quijote si morile de vant in social media.

In primul rand nu exista posibilitatea de a transfera drepturile de administrare. Odata ce tu ai creat contul, al tau ramane pe vecie. In al doilea rand nu poti schimba categoria Paginii, trebuie sa stergi toata pagina si sa creezi alta, incluzand-o  la categoria corecta. De asemenea, nu poti fi notificat in cazul in care un fan are activitate pe pagina ta. Da, varianta Ctrl+F5 functioneaza si pentru Facebook. Ei insa sunt notificati de activitatea ta. O ultima limita este ca pagina nu poate fi redenumita, asadar daca vrei tu sa fii amuzant din prima si glumet, o sa fii amuzant pentru tot restul vietii tale pe Facebook. Altfel, trebuie s-o recreezi. Da stiu, si eu mi-am zis ca cei de la Facebook au salarii prea mari.

Insa, in ciuda tuturor piedicilor care stau intre tine si PR-ul pe Facebook, intrucat ajungi la un moment dat sa te simti ca un mic Harap Alb in gradina cu salati a ursului si tot astepti sa apara de undeva printesa ca recompensa pentru tot efortul depus, iti asiguri o prezenta importanta pe una din paginile care are cel mai mare rank pe Google si este consacrata ca una din cele mai eficiente metode de comunicare bidirectionala cu clientii.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: