I am Jack's wasted life.

Cel mai bun PR pentru o companie

Posted in Comunicare alea alea by Valentina Florea on Noiembrie 14, 2009

Nu este o revelatie, dar m-am gandit sa punctez din nou de unde porneste de fapt PR-ul pentru o companie. E simplu, cel mai bun PR pentru o companie sunt proprii angajati. Poti sa dai cate comunicate vrei tu, sa faci cele mai frumoase evenimente, sa ai cele mai faine parteneriate, daca angajatii sunt nemultumiti si frustrati nu vei ajunge niciodata prea departe.

Ne povestea prin anul 3 de facultate, un prof genial de la HR o mica intamplare pe care nu o s-o uit prea curand. Aventurier de fel, omul nostru s-a dus intr-o zi intr-o mica catarare. Alaturi de grupul lui, mai era inca o gasca de nebuni porniti sa cucereasca ilustrul munte. In momentul in care au ajuns sus, omul si partenerii aventurieri, extenuati de calatorie, dar plini de entuziasm au deschis o sticla de sampanie. Sa va mai spun inca o data imprejurarile: noapte, extenuare, munti, izolare totala.

Celelalt grup se aseaza si el in apropriere. La auzul sampaniei tasnind, unul din ei se aproprie de omuletii nostri veseli si urmarind sarbatoarea le spune: ” Cat de frumos. Si noi la IBM (nume ales aleatoriu) sarbatorim la fel orice victorie.” Petrecaretii amutesc. Acum serios, cati dintre noi ar fi mentionat numele companiei in creierul muntilor, departe de orice legatura cu urbanul si corporatia?

In contextul de social networking, care mai nou este vital atat pentru angajare, cat si pentru recomandari printre clienti cei mai importanti sunt oamenii. In momentul in angajatul iti iese pe usa, el reprezinta in continuare firma. Asa ca mai mult ca sigur, daca este suparat, o sa le spuna tuturor prietenilor cat isi uraste jobul si seful. Si tot repetandu-se situatia, la un moment dat prietenii aia se vor intalni cu alti prieteni care la randul lor o sa afle ca in firma situatia nu e asa roz. Word of mouth este cea mai puternica campanie, si tocmai de aceea comunicarea interna este cea mai importanta si prima problema indicata de toti angajatii.

Cunosc oameni care isi iubesc atat de mult compania, incat ai senzatia ca acolo le dau caviar la mic dejun si ii aseaza pe scaune de platina. Ericsson, va anunt pe aceasta cale ca aveti in departamentul tehnic, unul din cei mai buni PR-isti. Cea mai mare problema insa este la nivelul adevaratului departament de PR. Cum faci cand trebuie sa promovezi o companie sau un produs in care nu crezi? Si nu e la fel de simplu ca la advertising. Acolo se rezolva numai daca ii intelegi valorile, ceea ce vrea sa comunice brandul si il rezolvi frumos cu un slogan, un print si un spot. In PR insa lucrurile stau diferit.Un om de PR trebuie motivat de lider sa isi insuseasca valorile companiei si sa o si iubeasca.

Puteti citi Cuvinte care schimba minti de Shelle Rose Charvet, o carte carte ce te invata despre cum limbajul poate influenta comportamentul si indica o matrice motivationala care folosita de lideri poate face diferenta dintre un angajat multumit si unul frustrat.

Anunțuri
Tagged with: , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: