I am Jack's wasted life.

Fobia de prostie

Posted in N-ai parte, ai carte by Valentina Florea on Septembrie 20, 2009

nukes-for-dummies-xFor Dummies este o serie de cărţi arhicunoscută ce acoperă cam toate domeniile de interes, cu peste 150 de milioane de cărţi publicate şi 1400 de titluri. În plus pe site-ul dummies.com sfaturile se transformă şi în video. Care e problema mea cu aceste cărţi aparent citite de toată lumea?

În primul rând nu am putut niciodată să deschid o astfel de carte. Din prima sunt exclusă din target. Şi nu, nu sunt eu cea mai deşteaptă persoană de pe planetă, deşi aţi crede asta, ci nu aş putea accepta niciodată titlul de dummie. Nu aş putea să citesc ceva în care sunt avertizată din titlu că mă subsumez subit categoriei „prostuţilor”. Prefer să citesc ” beginner’s guide to…” sau ” First steps in” sau orice altceva în care mi se insuflă spiritul unui boboc pe calea miraculoasă a luminării sale, ce va deveni bineînţeles cel mai frumos şi dăştept boboc din toţi bobocii.

For Dummies ar putea fi foarte bine o societate secretă, pentru că nu am auzit vreodată pe cineva să fi citit o astfel de publicaţie. Nu de alta, dar cât de prost ar suna: „Vai, cât de faină e Business Plans for dummies”. Nici nu ar trebui să existe o astfel de carte, pentru că, sincer, cum ar putea un om care e atras de genul ăsta de titlu să întocmească un plan de afaceri? „Ăştia trebuie omorâţi din faşă” spunea o vorbă din popor.

Decât să te poziţionezi ca fiind prost, nu mai bine ai pune mâna pe o carte de bază din domeniu, aia de ţi-o recomandă toată lumea? De aceea, mi-ar plăcea să existe şi „For Dummies for dummies.” Cine ştie, poate aşa curiozitatea ar depăşi indignarea stârnită de insulta la adresa inteligenţei mele şi mi-aş depăşi fobia, poate-poate înţeleg psihologia milioanelor de cititori ce acceptă preţ de câteva pagini că sunt proşti.

Până la apariţie, rămân cu nedumeririle mele şi prea mândră pentru a deschide o astfel de carte, fie ea şi în format PDF sau eventual cu diamante pe copertă.

Lasă un răspuns

